Boka pass

l

>

Crossfit är verkligen en sport för alla. Du har möjlighet att skala övningarna så att de hamnar på din nivå. Med tiden bygger du sedan upp dem successivt i takt med att kroppen blir starkare. Detta gör att man kan träna ihop, även om man är på olika nivå – du tränar på din egen nivå även om du tränar i grupp, tillsammans med andra.

 

Våra klasser är för alla. Vi anpassar passen för individen för att alla deltagare ska få ut maximalt av träningstillfället. Alla deltagare får individuell hjälp med övningar och tekniska moment samt feedback på sin träning. Att ha utbildade tränare som övervakar att varje rörelse utförs korrekt, peppar dig och skapar pass anpassade för vad just du och din kropp behöver är ovärderligt för att få effekt av träningen.

 

 

PERSONLIGT ANPASSAD TRÄNING

Känner du att du vill ta din träning till ännu en nivå kanske några pt-tillfällen är aktuellt. Där hjälper vi dig att försöka nå dina mål, oavsett om det gäller att öka din rörlighet, få bättre teknik i lyften eller helt enkelt komma närmare att sätta en ny övning som till exempel pull ups. Vi kan även erbjuda ett personligt träningsupplägg där vi bygger ett träningsschema anpassat för just dig och dina mål. Detta går sedan att antingen kombinera med våra klasser eller köra som din primära träning. Programmet byggs efter dina möjligheter till antalet träningstillfällen i veckan och tillgång till utrustning. Se mer under flikarna "personlig träning" och "individuellt träningsupplägg" .

 

 

BARN BEHÖVER OCKSÅ RÖRA PÅ SIG

I vår träning försöker vi så gott det går få tillbaka den rörlighet vi föddes med och samtidigt bygga styrka och kondition. Att låta barnen få en chans att redan i ung ålder försöka bibehålla och i vissa fall få tillbaka sin medfödda rörlighet är ett stort plus för framtiden. Det är betydligt lättare att bibehålla det som redan finns där än att försöka komma tillbaka efter 30 år vid ett skrivbord eller fysiskt krävande jobb med förslitningsskador. På våra kids-pass får barnen dels jobba med sin rörlighet men även kroppskontroll, lära sig ta direktiv och framförallt lära sig vikten av samarbete, tillhörighet och lagkänsla. Läs mer om dessa klasser under "norrort kids".

 

 

STEL OCH TRÖTT AV JOBBET

Vi vet alla att kroppen stelnar till av flera timmar framför ett skrivbord och ryggen värker efter en lång dag med tunga lyft eller mindre ergonomiska ställningar för att kunna utföra diverse hantverksjobb. Vi vet att detta slitage även påverkar humör på arbetsplatsen, orken att leka med barn eller barnbarn på kvällar och helger samt möjligheten att utföra diverse vardagssysslor utan krämpor. Därför vill vi ge företag chansen att samla ihop sina anställda och på en timme per tillfälle förbättra förutsättningarna för en trivsam arbetsmiljö med bättre humör, ork och sammanhållning. Läs mer om hur detta kan göras möjligt under "företagsträning".

 

 

 

 

 

 

 

TA DIN TRÄNING TILL NÄSTA NIVÅ

HÄLSA

MED 100 ORD

 

 

Ät kött och grönsaker, nötter och frön, en del frukt,

lite stärkelse och inget socker. Håll intaget på en nivå som stödjer träningen men inte kroppsfett.

 

Träna de huvudsakliga lyften;

marklyft, frivändningar, knäböj, pressar, stöt och ryck.

 

Lär dig gymnastikens grunder; pull-ups, dips, repklättring, armhävningar, sit-ups, pressar till handstående, piruetter, volter, split och olika positioner.

 

Cykla, spring, simma och ro hårt och snabbt.

 

Blanda dessa element fem till sex dagar i veckan

i så många kombinationer och mönster som kreativiteten tillåter. Rutin är fienden.

 

Håll träningspassen korta och intensiva.

 

Lär dig och utöva nya sporter regelbundet.

CROSSFIT NORRORT

Engelbrekts väg 17, Sollentuna

info@crossfitnorrort.se

www.crossfitnorrort.se

www.facebook.com/crossfitnorrort

Webblayout av DesignAd Stockholm AB